Pár malých propočtů ohledně roušek.

20.08.2020

Stále říkám, že rouška je proti viru jako plot proti komárovi. Dnes jsem o tom hlouběji zapřemýšlel, odkud ty informace mám. Asi intuice. A že nejsem ani Honza na peci, ani veš v kožichu, po hodině vyplivl můj CML toto:

Koronavirus: velikost 120nm, to je 0.00000012 metru.

Bavlněné vlákno: velikost 12 - 35 um, tedy ty nuly nikomu stejně nic bez papíru neřeknou, jde o to, že virus je 100x až 300x menší než toto vlákno.

A co teprve velikost nitě a z kolika vláken se skládá ona? Já být virus a měřit metr, vlákno by mělo průměrně 200 metrů.

Hustota bavlny je 1510kg/m3. Tedy čistá bavlna metr x metr x milimetr (látka, 100% bavlna, bez vzduchových mezer) by vážila 1.5kg. Změřil jsem posuvkou sílu látky bavlna - ???g/m2, je to asi 1mm. Být to kvalitní a drahá látka, má gramáž něco přes 100g/m2, a to kvalitní triko "bylo". Z toho plyne, že bavlněná látka obsahuje asi 10% bavlny, zbytek jsou vzduchové díry.

A tak si náš koronáček s kalašnikovem v ruce a turbanem na hlavě vesele vykračuje na sever do Evropy, kde proti němu pohraničníci nasadí "bavlněný plot", rozuměj metr plot, 9 metrů díra. Jenže on má centimetr, těch 9 metrů bude stačit. Není to nějaké povědomé?

Proto nenosím roušky, nemá to smysl.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky